OGŁOSZENIE O TRZECIM NABORZE WNIOSKÓW O UDZIELENIE GRANTÓW NA ZAKUP I BUDOWĘ MIKROINSTALACJI OZE
WÓJT GMINY PIĄTNICA
ogłasza trzeci otwarty nabór wniosków o udzielenie grantów w postaci refundacji kosztów poniesionych na zakup i budowę mikroinstalacji odnawialnych źródeł energii: fotowoltaicznych i solarnych na terenie gminy Piątnica w ramach projektu „Budowa instalacji wykorzystujących odnawialne źródła energii na terenie gminy Piątnica” dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020.
Uczestnik jest rozumiany jako Grantobiorca, może otrzymać dofinansowanie na poziomie maksymalnie do 70% kosztów kwalifikowalnych, zgodnie z § 7 pkt. 1-3 zgodnie z umową o dofinansowanie na realizację Projektu.
Maksymalne koszty kwalifikowane instalacji fotowoltaicznej mogą wynieść 7 000,00 zł za 1 kW
Maksymalne koszty kwalifikowalne instalacji solarnej:
- dostosowana do potrzeb 1-3 osób – maksymalnie 18 000,00 zł
- dostosowana do potrzeb 4-5 osób – maksymalnie 21 000,00 zł
- dostosowana do potrzeb 6 i więcej osób – maksymalnie 25 000,00 zł
Termin składania wniosku o udział w projekcie rozpoczyna się od 31.03.2022 r. do 28.04.2022 r.
Miejsce składania w Urzędzie Gminy Piątnica pokój 8 (kancelaria), w godzinach pracy Urzędu tj. od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30.
Termin i sposób rozstrzygnięcia
Osoby zakwalifikowane do projektu zostaną powiadomione osobiście i/lub drogą e-maliową i/lub pocztową do dnia 12.05.2022 r.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o udziału w Projekcie, stanowiący załącznik nr 1 do Regulaminu.
- Dokument potwierdzający zapotrzebowanie na energii elektryczną, wystawiony przez dostawcę energii za okres roczny lub półroczny poprzedzający rok złożenia wniosku, (2021).
Dokumenty zgłoszeniowe złożone w inny sposób niż to przewiduje regulamin lub poza terminem określonym niniejszym Regulaminem nie będą rozpatrywane.
Etapy realizacji od złożenia wniosku:
- Dostarczenie dokumentów zgłoszeniowych przez Grantobiorcę w odpowiedzi na ogłoszony nabór przez Gminę (od 31.03.2022 do 28.04.2022 r.)
- Ocena formalna i merytoryczna dokumentów zgłoszeniowych dostarczonych przez Grantobiorców do 12.05.2022 r.
- Zbieranie ofert (na druku zał. 6 lub/i 7) od potencjalnych Wykonawców przez uczestników zakwalifikowanych na listę podstawową i wybór najkorzystniejszej oferty,
- Wizyta inspektora i/lub sprawdzenie zebranych ofert służąca weryfikacji dokumentów zebranych przez Grantobiorcę do podpisania umowy o powierzenie grantu;
- Rekomendacje Inspektora do podpisania umów z Grantobiorcami,
- Zawieranie umów Grantobiorcy z Grantodawcą o powierzeniu grantu (wzór umowy stanowi załącznik do Regulaminu),
- Realizacja Inwestycji przez Grantobiorcę do 120 dni od daty podpisania umowy o powierzenie grantu, lecz nie później, niż do 30/11/2022r.
- Odbiór instalacji OZE przez Grantobiorcę od Wykonawcy i powiadomienie Gminy,
- Wizyta w miejscu montażu mikroinstalacji OZE, przed złożeniem wniosku o płatność (odbiór Inwestycji przez inspektora nadzoru),
- Złożenie przez Grantobiorcę wniosku o płatność do Gminy,
- Ocena złożonego wniosku o rozliczenie Grantu przez Gminę, jego uzupełnienia i akceptacja,
- Otrzymanie przez Grantobiorcę, grantu w terminie 30 dni od daty poprawnie złożonego wniosku o wypłatę Grantu.